Dersin Adı | İçmimarlık ve Çevre Tasarımı için Çevresel Kontrol Sistemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 207 | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yapı verimliliğine yönelik tasarım prensiplerinin hassasiyetini ve bilgilerini derinleştirmek. Öğrencilerin iç mekan çevresinin tasarımında bağlam ile olan ilişkisinin yanı sıra aydınlatma, akustik, ısı konforları, yangın güvenliği konularının önemini kavraması. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mimari aydınlatma, akustik ve ısı konforları. Pasif(doğal)Aktif(mekanik) teknikleri, temel kavramlar, malzemeler, ölçü kriterleri, ekonomik kullanım, yüzyıllar arası proje karşılaştırmaları, tasarım sürecinin ilk etaplarında hesaplanması gerekenlerin iç ve dış mekanlara etkileri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş & Ders Programının Tartışılması, Öğrenci Sunum Konularının Dağıtılması, Blackboard ve Panopto Sistemleri Tanıtımı | Yok |
2 | Bağlam ve İç Mekan Çevre ve İç Mekan Mekanı Kontrol Eden Faktörler | İlgili makalenin okunması. |
3 | Aydınlatma Nitelikleri, Aydınlatma Kaynakları | İlgili makalenin okunması. Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. |
4 | Görsel Konfor ve Tasarım Parametreleri Aydınlatma Sistemleri Tasarımı | İlgili makalenin okunması. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. |
5 | Aydınlatma Çeşitleri (Doğal & Yapay Aydınlatma) Aydınlatma Hesaplamaları | İlgili makalenin okunması. Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. |
6 | Konuk Konuşmacı Seminer (Online asenkron telafi dersi) | Aydınlatma konusundaki önceki sunumların tekrar edilmesi Konuk konuşmacıya soru sormaya ve sorularını cevaplamaya hazır olunuz. |
7 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: AYDINLATMA | Sunumların Hazırlanması |
8 | Mimari Akustik Temel Kuramları, Sesin Emilmesi, Sesin Tecrit Edilmesi | İlgili makalenin okunması. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV HAZIRLIĞI |
10 | Konuk Konuşmacı - Seminer | Akustik konusundaki önceki sunumların tekrar edilmesi + Konuk konuşmacıya soru sormaya ve sorularını cevaplamaya hazır olunuz. |
11 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: AKUSTİK | Sunumların hazırlanması |
12 | Pasif Isınma & Soğuma, Isıtma ve Soğutma Sistemleri için Mekanik Donanım Sıcak Tutma ve Soğuk Kalma Etkinlikleri | İlgili makalenin okunması. + Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. |
13 | Yangın Kontrolü ve Mimari Önlemler | İlgili makalenin okunması. Önceki derste dağıtılan Quiz sorusunu cevaplayarak derse getiriniz. |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: TERMAL KONFOR TERMAL KONFOR VE YANGIN KONTROLÜ | Sunumların hazırlanması |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 7 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 85 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | |||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest